torsdag 24 augusti 2017

Måla på plywood

Tillverkning av plywood baseras till stor del på förnybara resurser. Vilken sorts färg är bäst att använda när man ska måla plywood inomhus. Drar du med en pensel på en vägg uppifrån och ned är färgen. Behöver jag måla plywooden på insida,utsida och alla kanter för att fuktskydda den?


Eller kommer den att hålla även om jag bara målar de synliga ytorna?

Oljefärg och måla alla kanter mycket noga. Vad har du för kvalitet på plywooden , tål den vatten. Jag håller på och målar ett par områden som är täckte med plywood. Det är dels under ett takfönster och lite i en trappuppgång. Måla väggarna, golvet eller din möbel – oavsett vilket måleriprojekt du har på gång så har vi mängder med tips.


De duger och har funkat jättebra att måla på , men det finns såklart mycket bättre kvalitet på duken och på kilramarna om man vill ha det. Gelcoat ska du väl knappt använda dig av alls, och särskilt inte direkt på plywooden.

Däremot kan jag tänka mig att du ska måla det hela med topcoat när. Stort utbud av Träprodukter. Se vårt sortiment direkt online!


Marin plywood är en högre grad av plywood än den som används i hemmet. Det behöver särskild omsorg och uppmärksamhet när man målar på grund av dess. Varor som levereras direkt från leverantör tillämpar vi en ångerrätt på dagar. Men du måste använda rätt sort på rätt plats! Ange postnummer i rutan nedan eller välj ett byggvaruhus genom att klicka på en länk.


Den här tiden på året vill jag ju gärna tillbringa så mycket tid som möjligt utomhus. Ett av mina intressen är att måla. Alla mina tavlor är målade på plywoodskiva vilket ger dom lite extra karaktär.


Plywood för användning som blindbotten till. Konstnärer som jag inspireras av: Lisa. Fabriken ligger i Hassela, mitt i vackra Hälsingland där kvaliteten på råvaran är som bäst.


Här får du tips om hur man laserar på trä och gör det själv instruktioner hur du laserar och målar på trä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.