fredag 22 december 2017

Rund virkad matta

Nordens största nätbutik för heminredning på nätet. Shoppa online till bra pris! Möbler med skandinaviskt ursprung. Stilrena möbler i coola färger. Låt oss guida dig till rätt gardin.

Hitta De Bästa Priserna. På Tradera hittar du nya auktioner varje dag, nytt och vintage. Virkade mattor har jag gjort några stycken de. Verkar som om jag far leta vidare för ett mönster pa en matta som inte är rund , da borde jag inte fa det. Trasmattor kan man virka på olika sätt och former.


Fyrkantiga, ovala, rektangulära och runda. Det enda som behövs är urklippta remsor av gamla tyger. Okej, hur många T-shirts går det egentligen åt för att virka en rund matta av hyfsad storlek?

Förra Lördagen började jag virka en rund matta , hade funderat på det en ti och då jag hittade en inspirerande bild på instagram, kunde jag inget annat än. Virkad matta Kommer ni ihåg denna matta ? Av gamla t-shirt klipper jag lagom breda remsor runt , runt och hit och dit för att få ut så mycket som möjligt av hela tröjan. Varv 8: fm i varje fm,. Virka en rund matta i aprikosfärg med fint mönster – gratis beskrivning och mönster får du här! När kvällarna blir mörkare och tv-tittandet ökar så vill åtminstone jag ha nåt för händer.


Att virka en rund matta är enkelt och kräver ingen större. I det enkla bor det vackra och dessutom är ju grått flott. Så denna enkla matta är virkad med Ribbon XL i färgen Stone Grey. Jag valde grått för att det är. I vintras var det kallt på golvet så jag bestämde mig för att virka mattor.


Billigt eftersom jag hade en ful filt jag gärna repade upp. Välkända märkesvaror till kampanjpriser. Finns bara kvar några dagar till! Snygga mattor till bra priser.


Jag har även gjort ett garnkit för dig som vill virka din matta i samma färger som min. Och satt ihop några andra.

Den här mattan virkade jag för ett år sedan och sedan dess ligger den fint på golvet i badrummet. Hos oss hittar du runda mattor i hög kvalité. Köp din nya matta i vår webbutik idag. Rund , klassisk och ett smart återbruk. Här är allt du behöver veta för att virka en gammaldags trasmatta.


Virka en liten matta med blommor i ett bomullsgarn och med virknål – gratis beskrivning får du här! Garnkostnad för den lilla mattan är ca 3kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.