fredag 3 juli 2020

Plastfolie krypgrund

Beskrivning om varför och hur byggfolie, även kallat byggplast i krypgrund ska användas. Det finns ett antal åtgärder som man kan göra själv i en krypgrund. Du kan även köpa plastfolie av oss som säljs på rullar om 6m² per rulle.


Varför var Anticimexi din krypgrund ? Kopplade 2-glas fönster.

Hej, Jag har funderat på att lägga makadan och plastfolie i krypgrunden. Jag undrar om det inte räcker bara med plastfolie på jorden eller måste jag ha makadam. Står ditt hus på krypgrund ? I så fall finns anledning att vara lite extra uppmärksam.


Många hus med den konstruktionen får nämligen allvarliga problem. Vad kostar sanering av krypgrund ? Ungefär varannan krypgrund drabbas av fukt- och mögelskador.

Ett bottenbjälklag över en uteluftsventilerad krypgrund kan utsättas för. Den ångspärr av heltäckande åldersbeständig plastfolie som kan finnas på marken. Med krypgrund avses ett. En krypgrund kan få problem.


Han berättade för mig att innan jag börjar renoveringen ska jag sätta plastfolie i grunden vilket jag har glömt och det va lite. Torpargrund och krypgrund. Om jorden dessutom täcks av plastfolie fås en avsevärd mikrobiell växt under plastfolien, som inte hindrar passagen av luktämnen. Men då krypgrund kan få ett problem med fukt är det viktigt att den byggs korrekt.


Den blöta sommaren har aktualiserat problemet med mögel och dålig lukt på grund av fukt under hus byggda med kryp- eller torpargrund. Börja med att göra rent på marken. När allt organiskt material på och i marken avlägsnats läggs en plastfolie ut på. Eftersom skador i krypgrund ,. Jag misstänker att man har svårt att få till detta flöde när man jobbar mot en tillsluten krypgrund. Vilket sänker effektiviteten på sorbtionsavfuktaren.


Grundbotten beläggs med en plastfolie som beläggs med.

Om det inte gör något så isolerar väl olika bättre än plastfolie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.