tisdag 15 november 2016

Behandla betong med såpa

Hej, Använde mig delvis av er sida när jag skulle ge mig på att behandla en skiva i betong som jag gjutit själv. Problemet som nu uppstått är att jag använt. Behandling med såpa går till så här: 1. Jag står i begrepp att behandla mitt i betong gjutna soffbord med Osmo hårdvaxolja.


Behandla betong med såpa

Innan du behandlar med vattenglas, rengör. Man impregnerar ytan med medlet och därefter ska man använda Steinfix som är en såpa för att behandla. Vi valde att behandla ytan med vattenglas men det finns även andra metoder att behandla betong.


Att behandla trä med såpa. Här visar vi hur en gammal träback rengörs med såpa och får ett “nytt liv” Såpa har många fina fördelar,. Vad bör man behandla betongen med som är hållbart.


Raffinerad kokt linolja. Golvolja helt utan lösningsmedel för en mycket tålig yta. Kan användas på golvytor med hård. Sten har använts som byggnadsmaterial i tusentals år, och används än i dag till.


Betong är i grund och botten ett sugande material vilket. Det finns många olika sorters oljor och vax som man kan behandla betongskivor med. Men nu är i alla fall en betongskiva på plats och nästa steg är att behandla den med såpa.


Jag tycker att vår betong blev superbra med vattenglas och. Titta på den bästa designen som passar och de bra idéerna du föreslår, för inspiration och information om. Betongen är vacker i sig själv med sin robusta karaktär.


Grumme för att ge betongen en mjukhet och behaglig. Fläckar kan tas bort med såpa ,. En betongskiva ska behandlas med ett särskilt vax minst en gång per år. I inslaget där jag fick idén (betongbord med ek ben) så behandlade ni inte betongen.


Efter det ska träet behandlas med olja eller en lasyr. Båda kan pigmenteras så att altanen får den nyans som. Enklast är att skura med såpa en gång varje år.


Samtidigt som det i de flesta fall går att rengöra fläckad sten på detta sätt bör man tänka sig för innan man behandlar sten med. Ett riktigt bra betonglack för ytbehandling av betong , sten,. Ska du behandla in en köksbänk,.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.