måndag 24 april 2017

Fiberbetong fasad

Kontakta oss för sparring om lösningar för ditt projekt. Etex Nordic består av fyra divisioner. Vi har mer än års erfarenhet av monteringslösningar för fiberbetong. Vi känner till möjligheterna.


Fiberbetong fasad

Cembrit är en distributör och tillverkare av fibercementprodukter i Europa och erbjuder ett urval av fibercementbaserade produkter för tak och fasader. Använd Operal för beklädnad av fasader , gavlar, takutsprång och fönsterelement. Trots det upplevs fibercement på en fasad som en träfasad. I alla fall om plattorna, eller panelen har en träådring.


Jag planerar att göra en bänk till uteköket – med utskärning för vår grill. Flera av mina vänner rekommenderar fiberbetong. Varför ska jag välja det? Motståndskraftig och flexibel Produkten är uppbyggd av speciellt sammansatt betong armerad med jämnt fördelade fibrer. Fiberbetong får mycket hög hållfasthet.


Fiberbetong fasad

Vilken fasad ska jag välja till mitt hus? Svaret beror var du bor, vad du har för smak, vad det får kosta och hur mycket tid du orkar lägga på underhåll. Funderar du på att köpa nytt hus, bygga till eller kanske byta fasad ? Vår enkla fasadguide hjälper dig välja fasadmaterial som passar just dig och din.


Panelen kan monteras såväl horisontellt på klink som vertikalt som lock-panel. Bleck och lister som ska avleda vatten bör ha en lutning av minst 1:(~ 14°). På putsade fasader och liknande sugande material bör blecken avslutas.


Fiberbetong fasad

Det finns en hel del att välja mellan från brädor till skivor. Fasader kan med fördel kläs med fibercement. Därefter behöver du aldrig mer måla om.


Min fasad är sand ivarspanel, så jag antar att min fasad ser ut som riktig trä eftersom många folk promenader förbi vårt hus, och de säger. För att spara ett produktbla högerklicka på länken och välj ”Spara som”. Weber är Sveriges största tillverkare av torrbetongprodukter.


Allt från den enklaste standardbetongen till avancerade specialbetonger. Materialets egenskaper vad gäller belastning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.