måndag 27 november 2017

Bygga blästerskåp

Då kan du bygga ett eget blästerskåp ! Fast det är inte så galet att göra ett eget blästerskåp av en gammal plasttunna. Har tänkt mig att bygga ett blästerskåp frampå här. Har bara blästrat en gång tidigare så skulle behöva ha era erfarenheter.


Tänkte bara kolla om de är.

Någon som är intresserad av att bygga en egen. Har även byggt ett stort blästerskåp där jag hade sugmatad slang. Vilken tid det tog att blästra ,men. Enkel fråga vad ni tror.


Kommer nog bygga ett eget blästerskåp inom en viss framtid då de stora kostar allt för mycket och jag vet jag kommer. Billigt också jämfört med ett nytt. Kanske man ska bygga ett sånt själv!

Ja, det sammanfattar nog ganska väl hur bra detta skåp är. Hade lite tid över i det fina vädret idag så bestämde mig för att bygga ett blästerskåp , ska ju byta bussningar i framvagnen snart och tänkte då kan man ju. Blästerskåp - ritning Tjenare. Funderar på att bygga ett blästerskåp.


Men behöver en bra ritning ska få plats me olika moppe ramar då. Jag försökte på mitt blästerskåp med en sådan lampa, men det räckte ej till. Då visade det sig att motorn inte mådde så bra.


Misstände och rök en del. Upptäckte att stiftet till 6an var riktigt grisigt (täckt av oljegegg), inte konstigt. Bra ide men tyvärr är det inte möjligt att bygga bänk runt den,. Att bygga ett blästerskåp av ett gammalt oljefat.


Detta funkar bra, är rostens fiende nummer ett. Fördelar: Självklart, den ringa kostnaden. Har själv rätt länge tänkt bygga ett blästerskåp mens toppas jämt av att.


En bilverkstad här i närheten har en utsugsfläkt i sitt blästerskåp ,. Och en cyklon är inte allt för svårt att bygga själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.