tisdag 27 november 2018

Måla garagegolv betong

Måla garagegolv betong

Funderar på om man ska göra det eller inte, men har lite svårt att bestämma mig. Det går bra att måla golv, såväl betong som trägolv. Hangar Golvfärg är en 2-komponents epoxifärg som är lämplig för våtutrymmen, garagegolv ,. För obehandlade betonggolv: Gör ett skrapprov med en mejsel och kontrollera att betongens ytskikt är fast. Dammsug golvet noga innan du börjar måla. Hur du målar ditt garagegolv.


Måla garagegolv betong

Det innebär att man använder en mejsel eller ett liknande verktyg och kontrollerar statusen för betongens ytskikt. Blanka ytor slipas lätt, betong med diamantslip och trä med slippapper. Sugande ytor ska först strykas med primer avsedd för epoxifärg.


Tjena, jag ska måla om mitt garagegolv ( betong ) i lämplig färg, så billigt som möjligt. Var inne på en lokal målarfirma och diskuterade saken men gick. Syftet med målningen är att undvika oljeimpregnerad betong om vi så småningom. Har också funderingar omkring hållbarheten på ett målat garagegolv om man. Med Golvfärg 1K kan du även måla betong utomhus.


Måla garagegolv betong

En två-komponent färg är lämplig i ex. Spricker inte färgen, om man försöker måla på det? Ja, vad är egentligen den den bästa åtgärden för det uppspruckna betonggolv, som bara blir fulare och fulare? Jag har ett nyligen gjutet (3-mån sedan), och hittills oanvänt, garagegolv som jag skulle vilja behandla för att få en motståndskraftig yta (mot ev oljespill).


Måla 1-gånger med väl urtvättad perlonrulle eller pensel. För bästa vidhäftning mellan skikten måla andra gången inom timmar. Golvet i garaget är av betong och jag har tänkt att måla det. Men vilken färgtyp ska jag välja för att det ska hålla?


Måla garagegolv betong

Mitt lackade betong -golv i garaget börjar se lite trött. Nån som har tips om bra färg att måla garagegolv i betong me gärna med färgflingor i? Andra bra tips angående garage t. Måla betonggolvet med tålig epoxifärg. Om golvet är nytt ska det ha härdat i minst 1-månader och ytskiktet måste vara fast för att det ska gå att måla.


Betong är ett rufft och vackert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.