måndag 1 juli 2019

Ljudisolering motorrum

Vi tillhandahåller ett komplett sortiment med hög kvalitet för dig som arbetar med ytbehandling inom bil, marin, trä, metall och industri! Få fenomen dödar körglädjen och trivseln ombord så som buller. Här tar vi rygg på ett proffs som visar – steg för steg – hur man ljudisolerar ett motorrum.


Ljudisolering motorrum

Jag har isolerat mitt motorrum med färdiga mattor. Dom skivorna jag hänvisade till är såna som sitter som ljudisolering inuti ventilationskanaler och det. Högeffektiva dämpmaterial för både motorrum och skrovisolering. Finns för luftljud (absorbenter), vibrationer, värme och kyla. Ljudisolering Sortera efter.


Nu tänkte jag fixa till det. Stort utbud av skärmväggar. Vår stora specialkompetens och långa erfarenhet inom områden som ljudisolering av motorrum i båtar och bilar, korrosionsskyd tätning,. Många högpresterande motorer med stora designkrav ger motorinstallationer med trånga motorrum och ofta kraftig värmeutveckling som följd. Tålig slät vit lättavtorkad PU-yta.


Ljudisolering motorrum

Ska påbörja ett välbehövligt arbete med att ljudisolera mitt kära motorrum. Självhäftande ljuddämpande platta av mjukt PU-skum. Utmärkt val för en uppsjö av användningsområden, t. Jag vill ha det så tyst som möjligt i bilen , hur. Kallskumsplattor är ett utmärkt produkt till ljudisolering i en motorbåt eller i ett motorrum.


Perfekt ljuddämpning i motorrum , generatorer och andra högljudda maskiner. Akustik ljudisolering bullerdämpning ljuddämpning vibrationsisolering Jag testade både DBAxe och Peak-off och tycker DBAxe verkar ha bäst konsistens. Då bilen var som ny under,. Dalhems levererar USA-bildelar, bilstyling, racingutrustning m. Det finns speciella viskoelastiska material som man kan gjuta in i glasfiber i tex. Skriv din fråga eller kommentar.


Ljudisolering motorrum

Hos Swedol hittar du fordonstillbehör, maskiner, hydraulik, elartiklar, lyft och last, verktyg och arbetskläder för proffs, företag och privatpersoner. Hade det verkligen varit perfekt ljudisolering ? Jag undrar bara, skulle vara intressant att få veta. Gasoldrivna spisar och kök. Marknadens minsta inbyggnadsmått.


Läs mer om våra vanligaste produkter här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.